close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי גוזם עצים הוא הכתובת הנכונה עבורכם?

מערכת שורשו אלול, תשפג23/08/2023

עצים הם חלק חיוני מהסביבה שלנו, שכן הם מספקים לנו חמצן, צל ואפילו פירות. בדיוק כמו כל אורגניזם חי אחר, עצים זקוקים לטיפול ותחזוקה נאותים כדי להבטיח שהם יישארו בריאים

תגיות:

עצים הם חלק חיוני מהסביבה שלנו, שכן הם מספקים לנו חמצן, צל ואפילו פירות. בדיוק כמו כל אורגניזם חי אחר, עצים זקוקים לטיפול ותחזוקה נאותים כדי להבטיח שהם יישארו בריאים, חזקים ובטוחים. גיזום עצים הוא היבט חיוני בטיפול בעצים, המסייע בשמירה על המבנה והמראה שלהם. עם זאת, כולנו מודעים היטב לעובדה שלא פעם אנשים מזמינים את שירותיו של גוזם עצים כדי לגזום עץ כזה או אחר. לכן, אם גם אתם תוהים האם כדאי לכם להזמין שירותי גיזום עצים, חשוב שתדעו כמה דברים בנושא. ראשית, אם חשבתם שאפשר לגזום עצים ככה סתם, כי אתם רוצים, חשוב לדעת שזה לא כך. בבואנו לענות על השאלה

מתי אפשר לגזום עץ, אנחנו רואים שהתשובה אינה פשוטה. למעשה, העיתוי הוא קריטי כשמדובר בגיזום עצים. הזמן הטוב ביותר לגזום עץ תלוי במין ובסיבת הגיזום. באופן כללי, סוף החורף ותחילת האביב הם הזמנים האידיאליים עבור רוב העצים, שכן הם רדומים בתקופה זו. גיזום בזמן תרדמה מעודד צמיחה חדשה בעונת הגידול הקרובה וממזער את הסיכון להתפשטות מחלות או מזיקים.

האם כדי להזמין גוזם עצים צריך אישור?
במקרים מסוימים, ייתכן שתזדקקו לאישור כדי לגזום עץ, במיוחד אם הוא ממוקם בשטח ציבורי או אם הוא מוגן על ידי צו כלשהו. לפני ביצוע כל עבודת גיזום עצים, חיוני לבדוק האם צריך אישור מיוחד כדי לגזום את העץ או לא. אם ננסה לבדוק מהן הסיבות שבגללן אנשים מזמינים בדרך כלל את שירותיו של גוזם העצים, אנחנו נראה שיש לא מעט סיבות לכך. למשל: 

  • בטיחות - ענפים מתים או פגומים עלולים להוות סכנה לאנשים ולרכוש.
  • בריאות – לא אחת יש צורך להזמין את גוזם העצים כדי לסייע בשמירה על הבריאות הכללית של העץ.
  • אסתטיקה - גיזום קבוע שנעשה על ידי גוזם עצים יכול לשפר את מראה העץ, לשמור על צורתו ולקדם צמיחה מאוזנת.

מי יכול לבצע עבודות גיזום עצים?
אומנם זה נכון שאם מדובר על גיזום של כמה ענפים קטנים, תוכלו לעשות זאת לבד, אך בפועל, לרוב זה לא כדאי. ברוב המקרים צריך להזמין גוזם עצים שכן לא תמיד קל להגיע אל הענפים שצריך לגזום. מעבר לכך, השאלה איך אתם גוזמים את העץ תשפיע מאוד על התוצאה הסופית. זה נכון לא רק מבחינת היופי, אלא גם מבחינת הבריאות של העץ. לכן, אם אתם מחפשים גוזם מוצלח לעצים, כדאי יהיה לבדוק היטב במי אתם בוחרים. האם איש המקצוע שבו אתם בוחרים עובד בתחום הזה כבר הרבה מאוד שנים? והאם מדובר על גוזם שיש לגביו הרבה המלצות חיוביות? אם הוא זמין להגיע אליכם כמה שיותר מהר, במידה והעניין דחוף? שווה לבדוק הכול מראש ולבחור גוזם מקצועי שניתן לסמוך עליו ועל העבודה המקצועית שהוא יבצע אצלכם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה